مدیریت

تیم سازی و تست پلن چیست؟

تیم سازی و تست پلن چیست؟

شاید در اولین بخش این مقاله باید به بررسی این نکته بپردازیم که تست پلن چیست؟ می‌توان گفت که تست پلن در واقع یک سند مفصل است که شرح‌های مختلف در زمینه استراتژی‌های آزمون، اهداف، برنامه، ارزیابی و همچنین منابع را در اختیار خواهد داشت. تست پلن به شما کمک می‌کند که بتوانید توانایی لازم را برای اعتبارسنجی کیفیت در مورد برنامه‌های مختلف در آزمایش را تعیین کنید. برنامه آزمون در واقع به عنوان یک طرح در زمینه‌های مختلف برای انجام فعالیت‌های مختلف در زمینه تست‌های نرم افزار انجام می‌شود که به عنوان یک فرآیند در زمینه کنترل ایجاد شده است. این مورد به صورت ناچیز و سالیانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت که شما می‌توانید آن را توسط مدیریت‌های آزمون کنترل کنید.

در این زمینه معمولا اینطور گفته می شود که افرادی که خارج از تیم های آزمون فعالیت دارند مانند توسعه دهندگان، مدیران و همچنین مشتریان کمک خواهد کرد که بتوانند جزئیات مختلف را در آزمایش درک کنند. همچنین برنامه‌های آزمون را نیز راهنمایی خواهند کرد. این کتاب در واقع مانند یک قانون است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. جنبه‌های مهم و مختلفی در این کتاب وجود دارد که شما می‌توانید از جمله آن‌ها به آزمون، دامنه آزمون، استراتژی‌های آزمون و دیگر بخش‌ها اشاره کنید. دقت داشته باشید که سایر پروژه‌هایی که در این زمینه وجود دارند نیز با یک برنامه آزمایشی برای شما ایجاد خواهند شد.

نحوه نوشتن یک تست پلن

شما می‌دانید که در واقع تست پلن تهیه یک برنامه آزمایشی مختلف است که هماهنگ با مدیریت آزمون ایجاد خواهد شد. در این زمینه شما باید هفت مرحله زیر را به ترتیب انجام دهید تا بتوانید به آسانی این کار را انجام دهید:

نحوه نوشتن یک تست پلن چگونه است؟
نحوه نوشتن یک تست پلن چگونه است؟
  • محصول را تجزیه و تحلیل کنید.
  • استراتژی آزمون را طراحی کنید.
  • اهداف آزمون را تعیین کنید.
  • معیارهای آزمون را تعیین کنید.
  • برنامه ریزی منابع داشته باشید.
  • محیط آزمایش برنامه ریزی کنید.
  • برنامه و تخمین.
  • تحویل آزمون را تعیین کنید.

تیم سازی چیست؟

حال که از تست پلن صحبت کرده ایم باید به شما بگوییم که چگونه می‌توانید از تیم سازی در زمینه موفقیت کسب و کار خود استفاده کنید. در واقع تیم سازی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای یک کسب و کار است که قرار است با دو نفر یا بیشتر کارشان را شروع کنند. تیم‌سازی در واقع به این معنی است که دو نفر یا بیشتر برای اینکه بتوانند یک کار مشترک را انجام دهند دور هم جمع خواهند شد. دقت داشته باشید که در تیم سازی، برای هریک از کارهایی که باید انجام دهید یک فرد انتخاب خواهد شد.

دقت داشته باشید که در ایران عده بسیاری تیم را با گروه اشتباه می‌گیرند، در واقع حقیقت این است که تیم برای رسیدن به یک هدف دور هم جمع می‌شوند و هر یک از آن‌ها وظیفه متفاوتی خواهد داشت اما زمانی که صحبت از گروه به میان می‌آید همه افراد کارهای مشابه را انجام خواهند داد.

در کنار تست پلن، استفاده از تیم سازی به شما کمک خواهد کرد که به آسانی به خواسته خود در این زمینه دست پیدا کنید. دقت داشته باشید که افراد بسیاری در ایران به این دلیل که درک درستی از تیم سازی و تست پلن ندارند دچار مشکل خواهند شد. شما باید به یاد داشته باشید که در این زمینه از افرادی کمک بگیرید که تایید شده هستند و به شما کمک خواهند کرد که بتوانید در کوتاه ترین مدت زمان ممکن به خواسته خود دست پیدا کنید.

نتیجه گیری

برخی از ایده پردازانی که در این زمینه کار می کنند، اگر صاحب یک شغل جدید و استارتاپ باشند معمولا از اینکه تیم سازی کنند کناره می گیرند چرا که این افراد تصور می کنند که این کار برای آن ها سهم بیشتری خواهد داشت. شما می توانید در این زمینه مهارت های خود را قوی تر کنید. البته دقت داشته باشید که در هر بخشی که حضور داشته باشید باز هم تیم سازی و تست پلن می تواند برای گسترش کسب و کار شما به شما کمک کند و در نهایت به موفقیت خواهید رسید و می توانید کسب و کار خود را گسترده تر کنید. شما باید تیم سازی را بلد باشید.

جهت مشاهده دیگر مقالات مرتبط با مدیریت کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن