سئو

سایت مپ

سایت مپ چیست؟

ربات های گوگل با استفاده از سایت مپ به راحتی می توانند مسیر حرکتی خود را وقتی وارد یک وب سایت می شوند در بین صفحات متعدد وب سایت پیدا کرده و شروع به ایندکس کردن آن ها نماید. یکی دیگر از روند بهینه سازی برای وب سایت ها, دارا بودن به سایت مپ می باشد. برای این که وب سایت شما رتبه بگیرد حتما توسط الگوریتم های گوگل باید تایید شود و برای این که این الگوریتم ها موقع ورود به سایت شما سردرگم نشوند باید از این ابزار برای بهبود روند کار الگوریتم ها استفاده کنید.

سایت مپ به عنوان فایلی است که در آن یک لیست از تمامی محتواهای ارزشمند وب سایت موجود می باشد که الگوریتم های گوگل به راحتی به آن محتواها دسترسی داشته و بتواند آن ها را ایندکس نماید. سایت مپ چکیده ای ارزشمند از تمامی محتواها می باشد که به موتور جست و جو نشان دهد که کدام محتوا از ارزش بالاتری نسبت به بقیه برخوردار است. موتورهای جست و جو با استفاده از نقشه سایت XML جهت یادگیری ساختار سایت کمک می گیرند, بنابراین برای تضمین ایندکس شدن سایت خود همواره این موضوع را به خاطر داشته باشید که URL صفحات سایت خود را همیشه در سایت مپ قرار دهید.

در صورتی که از کدهای XML خوب برای نقشه های سایت استفاده شود موجب فراهم آمدن آدرس های مرتب و معتبر برای کراولرها می شود و در نهایت موجب برآورده شدن تمامی نیازمندی های موتور جست و جو شده و URL های موجود در سایت مپ باعث می شود که در کراولرهای بعدی نیز صفحات سایت شما دیده شده که این امر به عنوان یک شانس برای دیده شدن صفحات سایت شما در موتورهای جست و جو می شود.

سایت مپ ها در هر صورت برای سایت ها مفید واقع می شود ولی در موارد زیر بسیار کارساز و موثر است:
  • زمانی که یک وب سایت بسیار بزرگ بوده در این صورت الگوریتم های گوگل برای خزش بین صفحات سردرگم شده و حتی می تواند از دیدن صفحات به روز شده نیز غافل شوند.
  • در وب سایت خود به خوبی از لینک های ورودی و خروجی استفاده نکرده اید. که این کار موجب می شود تا ربات های گوگل صفحات شما را پیدا نکنند.
  • از محتوا های غیر متنی زیادی مانند فلش ها در صفحات خود استفاده کرده باشید که موجب دشوار شدن شناسایی صفحه های سایت شما می شود.
  • به خوبی محتواهای آرشیو شده به صفحات فعال لینک دهی نشده باشند.
  • از URLها به شکل داینامیک در سایت خود استفاده می کنید.

فرمت های سایت مپ به چه صورت می باشد؟

برای نقشه سایت فرمت XML به عنوان یک پروتکل برای موتورهای جست و جوی بینگ و گوگل قابل قبول می باشد. در صورتی که سایت مپ دارای حجم زیادی شد می توان عمل فشرده سازی آن را به وسیله ابزار Gzip انجام داد. گوگل از فرمت های خاصی علاوه بر استانداردهای موجود در نقشه های سایت برای انواع محتوا ها, پشتیبانی می کند. که مورد استفاده در رسانه های خاصی می باشند. زمانی که در فضای نام فرمت مخصوص نقشه اعلام شد می توان تمامی محتواهای لازم را به آن اضافه نمود. وب مستر ها باید به همه ی این موارد و نحوه استفاده از این فرمت دقت لازم را داشته باشند, در فرمت سایت مپ باید برخی نکات را رعایت نمود که به شرح زیر می باشد:

  • فرمت هایی که توسط موتور جست و جوی گوگل حمایت می شوند توسط بینگ پشتیبانی نمی شود. برای همین موضوع در موتور جست و جوی بینگ صفحات شما زمانی که از این فرمت ها استفاده کنند دیده نخواهند شد.
  • سایت مپ محتوای خبری باید به عنوان یک فایل جداگانه طبق توصیه گوگل باشد. چون این محتواها بیشتر از بقیه فایل ها توسط الگوریتم گوگل مورد بررسی قرار می گیرند.
  • فایل Media RSS به عنوان جایگزین برای جهت تشخیص دادن توضیحات متنی انواع فایل های تصویری و ویدیویی توسط گوگل و موتور جست و جوی بینگ  مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل این که از این فایل موتور جست و جوی بینگ نیز پشتیبانی می کند برای این که از اتلاف و هدر رفتن وقت خود جلوگیری نمایید به عنوان یک راهکار هوشمندانه می توانید از توسعه ی FEED   ویدیویی استفاده نماید.
جهت مشاهده مقالات دیگر سئو کلیک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن