گوگل

ریچ اسنیپ چیست؟

ریچ اسنیپ چیست؟ 

یکی دیگر از سرویس های گوگل برای کاربران خود ریچ اسنیپ است که برای خلاصه کردن محتوای موجود در صفحات سایت به کار می رود, این سرویس محتوای صفحه های سایت را طوری خلاصه می کند که کاربران به هنگام جست و جو در مشاهده ی نتایج محتوای صفحه را متوجه می شوند.

ریچ اسنیپ به عنوان یکی از سرویس های گوگل موجب توصیف داده های نشانه گذاری شده در وب سایت ها و توصیف اطلاعات موجود در آن می شود. این کار برای موتورهای جست و جو موجب درک هر چه بهتر محتوای وب سایت می شود این سرویس به صورت مستقیم در کد html موجود در سایت اضافه می شود. زمانی که در سایت از ریچ اسنیپ استفاده نشود به هنگام جست و جو در نتایج فقط آدرس سایت و عنوان صفحه سایت و توضیحات متای آن به نمایش در می آید.

اما در صورت استفاده از این سرویس گوگل در کد های html سایت گوگل به هنگام نمایش در فهرست جست و جو می تواند اطلاعات زیادی را به عنوان چکیده از مطالب در اختیار کاربران خود قرار دهد. این اطلاعات به نمایش گذاشته شامل کسب و کار و نقد و بررسی محصول ها و خدمات مربوط به آن و … می باشد. درج ستاره ها در زیر لینک های سایت یک نمونه تاثیرگذار و رایج است که این ستاره ها نمایان گر میانگین اندازه ی امتیازهایی می باشد که کاربران در صورت پسند سایت به آن صفحه ی مورد نظر می دهند.

از مزایای استفاده از این سرویس افزایش تعداد کلیک, افزایش یافتن میزان اعتماد گوگل و کاربران به سایت, موجب درک بیشتر سایت به وسیله ی موتور جست و جو, ستاره دار شدن محتوا در موتور جست و جو, مورد جلب توجه کاربرها در صفحه جست و جو به لینک گوگل و … است.

انواع ریچ اسنیپ
انواع ریچ اسنیپ

  • نقد و بررسی:

از این سرویس برای نقد و بررسی یک فیلم یا محصول می توان استفاده کرد که در این نوع با نمایش یک نقد و بررسی در نتیجه های جست و جو موجب امتیازدهی کاربران به سایت خود شد. نام فرد بررسی کننده را می توان در نتیجه های جست و جو به نمایش گذاشت.

  • افراد و اشخاص:

ریچ اسنیپ شغل و نام افراد و نحوه تماس با آن فرد و مهارت های شخص را می تواند در صفحات جست و جو به نمایش بگذارد.

  • محصول ها:

در فروشگاه های آنلاین از این سرویس جهت فروش محصولات می توان استفاده نمود به این صورت که در اطلاعات آن تصویر و قیمت محصول و نام و برند آن مشخص شود. همچنین می تواند بر اساس نزولی و صعودی بودن محدوده قیمت را ترتیب بندی کند.

  • شرکت ها و سازمان ها:

در فهرست نتایج جست و جو این نوع ریچ اسنیپت اطلاعات سازمان ها و شرکت ها را بر اساس اطلاعاتی مانند آدرس سایت و نام تجاری و شماره تماس آن به نمایش در می آورد.

  • دستورات:

از این نوع سرویس جهت نقد و بررسی انواع دستورات و مراحل آشپزی به صورت مدت زمان پخت و نوع غذا استفاده می شود.

  • رویداد ها:

از این نوع ریچ اسنیپ می توان برای اطلاع رسانی برگزاری انواع رویدادها کمک گرفت به این صورت که اطلاعات و جزئیات مربوط به رویداد را مانند خرید بلیط و زمان آغاز آن و مکان برگزاری آن رویداد را از این روش به نمایش عموم گذاشت.

  • ویدئو:

برای نمایش محتواهای ویدیوئی موجود در سایت ها از این نوع سرویس می توان استفاده نمود به این صورت که مدت زمان نمایش ویدئو و اطلاعات شرکت سازنده آن و سازنده ویدئو را در نتایج جست و جو به نمایش گذاشت.

به همه ی صفحات سایت اضافه کردن این صفحه ضروری نمی باشد ولی تعداد محتواهای نشانه گذاری شده هر اندازه بیشتر باشد بهتر است چون موتورهای جست و جو از این طریق می توانند نتیجه های خیلی خوبی را از سایت شما برای کاربران نشان دهند. این نشانه گذاری به سه صورت تقسیم می شود:
itemscope : نمایانگر کد html در مورد یک آیتم خاص می باشد.
Itemtype : نمایانگر نوع آیتم است.
Itemprop: اطلاعات مربوط به آیتم را نشان می دهد, این اطلاعات شامل آدرس سایت و نام و نقد و بررسی می باشد.

برای مشاهده مقالات دیگر گوگل کلیک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

56 + = 62

دکمه بازگشت به بالا
بستن