سئو

بررسی متا تگ

متا تگ چیست؟

متا تگ ها همان توضیحاتی می باشند که به وسیله کدهای HTML و برای استفاده توسط موتورهای جست وجو ذکر می شوند. متا تگ ها از اهمیت ویژه ای در سئو سایت برخوردار می باشد با استفاده صحیح از متا تگ ها موجب بهینه سازی سئو سایت می توانید شوید. متا تگ ها در انواع گوناگون و مختلفی می باشند که هر کدام از آن ها دارای کاربردهای مخصوص به خود می باشند. بعضی از آن ها برای مشخص کردن کلمات کلیدی به کار می روند و برخی دیگر برای نمایش یا عدم نمایش سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

متا تگ ( meta tag)

تمامی چیزهایی که در هنگام وب گردی با آن مواجه می شوید توسط کدهای Html نوشته و تنظیم شده اند. مرورگر ها تنها قسمتی که قابل تشخیص و خواندن برای کاربر هستند را نمایش می دهد و کدهای html را برای کاربران به نمایش نمی گذارد. ساختار مرورگرها به گونه ای می باشد که با تبدیل این کد ها به زبان قابل فهم و درک انسان موجب خواندن آن ها می شود. برای همین خاطر شما می توانید به هنگام وبگردی کلی محتواهای متنی و یا تصویری را مشاهده نموده و از آن استفاده لازم را ببرید. متا تگ ها نیز بخشی از این کد ها به حساب می آید که اطلاعات  صفحه های وب را شامل می شود.

از دلایل به کارگیری این کدها در توصیف کلمه های کلیدی و محتواهای صفحات و سایر مسائل دیگر برای موتور های جست و جو می باشد. زمانی که شما در حال جست و جوی عبارتی در گوگل هستید, گوگل با استفاده از این متا تگ ها و الگوریتم ها سعی در نمایش دادن نزدیکترین نتیجه برای شما می باشد. به بیان دیگر می توان گفت که متا تگ ها در واقع همان توضیحات نوشته شده برای موتورهای جست و جو می باشد که در راستای آن موجب ایندکس کردن هر چه بهتر صفحات مختلف سایت ها شوند.

کدهای متا تگ از دید کاربران پنهان می باشند. و جز محتوا برای صفحات اصلی نمی باشند و فقط به عنوان توضیحاتی برای موتورهای جست و جو هستند. البته این نکته نیز لازم به ذکر است که اگر قصد مشاهده ی کدهای متا تگ و html را دارید با راست کلیک کردن بر روی فضای خالی صفحه می توانید گزینه مشاهده ی منبع صفحه را زده و در صفحه ی جدیدی که باز می شود می توانید کد ها را ببینید.

چرا متا تگ ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشند؟

از آنجایی که رقابت بین وب سایت ها برای این که در صدر جایگاه بالاتر در موتورهای جست و جو مانند گوگل بالا گرفته شده است سئو از اهمیت بالاتری برخوردار شده . چون سئو به عنوان ابزاری جهت بهینه سازی محتواها برای قرار گرفتن در صدر جدول می باشد که از اهمیت خاصی برای وب مستر ها برخوردار است. اولین کاری که وب مستر برای نمایش صفحات خود در موتور جست و جو می کند معرفی صفحات خود می باشد. در این مرحله متا تگ ها با مشخص کردن  کلمات کلیدی،اهمیت صفحه،موضوع هر صفحه و همچنین ایندکس شدن یا نشدن آن را برای موتورهای جست و جو کمک شایان به ذکری را به وب مسترها می کند.

چون موتورهای جست و جو نتایج حاصل را سعی دارند همواره عین عبارت مورد نظر کاربر را ارائه دهند در صورت تعریف متا تگ به صورت متناسب و هوشمندانه برای هر صفحه, شانس دیده شدن آن در نتایج افزایش پیدا می کند. با استفاده ی صحیح از meta tag ها می توان برای موتورهای جستجو اهمیت تمامی قسمت ها را در سایت مشخص کرد.

بعضی از meta tag ها با اطلاعاتی که راجع به کلمات کلیدی را ارائه می دهند و برخی در مورد اهمیت لینک اطلاعات ارائه داده و برخی از آن ها هم ساختار صفات را برای موتورهای جستجو بیان می کنند. با استفاده از این روش می توان یک محتوا را از لحاظ خوانایی و لینک دهی متناسب با صفحات دیگر و .. کاربر پسند کرد. این روش برای شناسایی سایت شما توسط موتورهای جست و جو ایندکس آن کمک زیادی می کند و این کار موجب بالا رفتن سئو سایت شما می شود.

نتیجه گیری

متا تگ ها برای همه سایت ها کاربرد داشته و مفید می باشد به این موضوع هم که سایت شما اختصاصی باشد یا یک سایت عمومی, سایت آموزشی باشد یا یک سایت دانلود و.. برای آن هیچ فرقی ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن