تبلیغات

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش تبلیغاتی جذاب است که شاید بتوان آن را نسبت به روش های دیگر روشی نوپا نامید در این روش اگر محتوا مناسب و موثر باشد 5 برابر نسبت خرید محصول یا خدمات را افزایش می دهد.
براساس آمار بدست آمده در آمریکا 40 درصد افرادی که استفاده یک محصول توسط یک اینفلوئننسر را دیده اند آن را سفارش داده اند.
اینفلوئنسر بودن به دلیل سود خوبی که می تواند برای شخص داشته باشد موجب آن شده است تا کسانی سعی کنند که با خرید فالوور های فیک در اینستاگرام یا استفاده از روش های غیراخلاقی دیگر در شبکه های اجتماعی از این راه کسب درآمد کنند.

بنابراین اگر می خواید بدانید که یک اینفلوئنسر تا چه حد می توانند تاثیرگذار باشد، ملاک را engagement rate دوازده پست آخر قرار دهید نه فقط تعداد فالوورها.

به چه کسی می گیم اینفلوئنسر؟

  • سلبریتی ها

افراد مشهور که این روزها بهشون میگییم سلبریتی افرادی هستند که به واسطه شغلشان در معرض شهرت هستند. این افراد معمولا کسانی مثل بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران و یا مدل ها که تصویر آن ها برای مخاطب شناخته شده است می باشند.
برای مطالعه بیشتر درباره تبلغیات با حضور سلبریتی ها کلیک کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ و سلبریتی ها

تصویر1-سلبیریتی کیست؟

  • واینرها

واینرها همان کسانی هستند که حرفه آنها ساخت ویدیوهای سرگرم کننده است. این افراد به نوعی سلبریتی های دنیای مجازی هستند. از آنجایی که این افراد مخاطبان بسیار زیادی در دنیای مجازی دارند می توانند بسیار تاثیر گذار باشند.

اینفلوئنسر مارکتینگ و واینر ها

تصویر2-واینر کیست؟

  • بلاگرها

بلاگرها اون دسته از اینفلوئنسرها هستند که محتوای تخصصی در یک حوزه خاص تولید میی کنند. به طور مثال بلاگرهایی هستند که فقط در حوزه آرایشی هستند و تنها راجع به زیبایی، تست انواع لوازم آرایشی، ترندهای مربوط به آرایشی مو و صورت صحبت می کنند و نظرات خود را به اشتراک می گذارند. بلاگرها نیز به دلیل تخصصی بودن نظراتشان بسیار مورد توجه مخاطبین قرار می گیرند.

بلاگر به چه کسانی گفته می شود؟

تصویر3-بلاگر کیست؟

  • میکرو اینفلوئنسرها

میکرواینفلوئنسرها افرادی با حدود 2 تا 50 هزار فالوور هستند که در گوشه ای کوچک از بازاری خاص به تولید محتوا مشغول می باشند. این افراد به دلیل ارتباط بیشتری که با مخاطبانشان دارند نظرشان می تواند موثرتر باشد.

میکرو اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

تصویر4-میکرو اینفلوئنسرها

به راحتی اینفلوئنسر مارکتینگ شوید!چگونه یک اینفلوئنسر شوید

تصویر5-چگونه یک اینفلوئنسر شوید

  •  دنبال علایق خود باشید 

زمانی که به موضوع علاقه مند باشید طبیعتاً با اشتیاق بیشتری می توانید در آن زمینه فعالیت کنید و همچنین اطلاعات بیشتری نیز در آن زمینه خواهید داشت. نگران این مطلب که آیا می توانید فالوورهای خوب و زیاد پیدا کنید نباشید. اگر محتوایی که تولید می کنید محتوای جالبی در حوزه خودتان باشد حتما می توانید افراد زیادی را با خود همراه کنید.

  • متفاوت و خاص باشید.

البته در زمانه ای که در تمامی زمینه ها همه، همه کار انجام می دهند کمتر می توان زمینه ای بکر که هنوز کسی در آن وارد نشده باشد پیدا کرد، اما می توان همان کارهای تکراری را به شیوه ای متفاوت و جذاب انجام داد.

  • تمرکز روی یک شبکه.

با یک دست نمیتوان چند هندوانه برداشت. پس حتما یک شبکه اجتماعی خاص را انتخاب کنید و بر روی همان تمرکز کنید امکان این که بتوانید در همه شبکه ها درصد موفقیت بالایی کسب کنید تقریبا نزدیک به صفر است پس انرژی خود را برای بهبود محتوا و بالا بردن نرخ تعامل در یک شبکه خاص صرف کنید.

  • طبق استراتژی و برنامه ای خاص پیش روید.

در هیچ کاری نمیتوان بدون برنامه نتیجه ای مطلوب کسب کرد. پس بدانید که چه نوع محتوایی، چه تعداد محتوای تولید شده، در چه بازه زمانی می‌خواهید منتشر کنید. در چه ساعاتی از شبانه روز می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ هر چند وقت یک بار می‌خواهید محتوا را نشر دهید؟ چه نوع هشتگ یا برچسبی می‌خواهید برای محتوای تولید شده استفاده کنید؟

  • منظم باشید.

زمانی که از نظم سخن می گوییم منظور ما رعایت نظم در زمان انتشار محتوا است. نمی توانیم با استناد به این امر که ما در حال ارائه یک محتوای عالی و بدون نقص هستیم در دقت به زمان انتشار ویدیو کوتاهی کنیم.
چرا؟ پاسخ ساده است. چون حوصله مخاطب سر می رود. از خودتان بپرسید چرا مخاطب به طور مثال در شبکه ای مانند اینستاگرام باید پیجی را فالو کند که آخرین محتوایی که به اشتراک گذاشته است مربوط به چند ماه، یا چند هفته پیش است؟
پس ارزش مخاطب را با در نظر گرفتن فواصل زمانی متناسب برای انتشار محتوا حفظ کنید.

  • حرفه ای و بی نقص باشید.

همانطورکه قبل تر اشاره شد محتوا باید جذاب و خاص باشد به نوعی باید ارزش زمانی اینکه مخاطب برای آن بگذارد را داشته باشد. پس برای هر نوع محتوایی که می خواهید تولید کنید سعی کنید که حرفه ای باشد. اگر محتوای شما به صورت ویدیویی است پس حتما از تجهیزات مناسب استفاده کنید و ادیت آن را به صورتی خاص انجام دهید یا اگر محتوا به صورت متنی است سعی کنید که بر روی گرافیک آن کار کنید. در واقع به محتوا باید همانند سرمایه یک سرمایه گذار نگاه کرد پس محتوا ارزش خرج کردن کمی زمان و پول را دارد.

  • تعامل داشته باشید.

قطعا این جمله معروف که می گوید “یک دست صدا ندارد” را شنیده اید. این جمله ارزش خود را در مفهوم اینفلوئنسرمارکتینگ نیز حفظ کرده است. اهمیتی ندارد که در چه زمینه ای فعالیت می کنید، اما مهم است که تعامل و ارتباط خود را با دیگر اینفلوئنسرها و افراد متخصص در همان زمینه حفظ کنید چرا که با اینکار می توانید موجی از طرفداران و مخاطبانی که به آن شخص اعتماد و علاقه دارند را به خودتان جذب کنید.

  • ارتباط با مخاطب.

تعامل فقط مختص به افراد متخصص و اینفلوئنسرها نیست بلکه برای تعامل با یکدیگر است.یاد با مخاطبان خود نیز ارتباط برقرار کنید. اینکار به آن ها احساس رضایت می دهد و همچنین می توان با اینکار از هجمه هایی که ممکن است در فضای مجازی به شما وارد شود جلوگیری کنید و کامنت های مخرب را به کامنت های مثبت تبدیل کنید. شاید این فرایند کمی وقت گیر باشد اما ارزش وقت گذاشتن را دارد.

با توجه به مطالب فوق اینفلوئنسر مارکتینگ همانند نامش یک بازاریابی تأثیرگذار است.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + = 20

دکمه بازگشت به بالا
بستن