سئو

بررسی تکنیک پست مهمان

تکنیک پست مهمان چیست؟

افراد متخصص در زمینه های بازاریابی به صورت اینترنتی و وبلاگ نویسان با استفاده از متد و روش تکنیک پست مهمان برای افزایش دادن ترافیک سایت خود استفاده می کنند. در واقع تکنیک پست مهمان به این صورت است که وبلاگ نویس به عنوان مالک سایت مطلبی را به جای گذاشتن در سایت خود در بخش اخبار سایت یا بخش مقالات دیگران قرار می دهد و در عوض لینک سایت خود را در مطالب قرار داده و از آن سایت بک لینک می گیرند.

انجام تکنیک پست مهمان به دو صورت می باشد یکی به صورت قرار دادن برخی از مطالب خود در وب سایت های دیگران می باشد و دیگری به صورت این است که وبلاگ نویس یک سایت دیگر از شما درخواست انتشار مطالب خود را در سایت شما داشته باشد. استفاده از تکنیک پست مهمان به وسیله بازاریاب های  اینترنتی  جهت افزایش رتبه سایت های خود و گرفتن بک لینک صورت می گیرد.

البته دانستن این موضوع نیز حائز اهمیت است گوگل سایت هایی که به منظور بهینه سازی سایت خود از تکنیک پست مهمان استفاده می کنند را شناسایی کرده و جریمه می کند چون این کار را به عنوان فریب کاری کاربر می داند و از این کار متنفر است. جهت استفاده از این تکنیک باید لینکی که استفاده می کنید به صورت nofollow باشد.

تکنیک پست مهمان

 را می توان به صورت یک خیابان دو طرفه معرفی کرد. چون همانگونه که می تواند بر روی سایت میزبان که آن مطلب را در سایت خود قرار داده نیز علاوه بر خود, تاثیر مثبتی داشته باشد. اما باید دقت کافی را در رعایت تمامی اصول و قوانین سئو در آن محتوا داشت. باید قبل از اقدام به پست مهمان قرار دادن هدف خود را از پیش تعیین کنید. بهبود در رتبه نتایج جست و جوی گوگل می تواند هدف مشترک استفاده از این تکنیک باشد.

ولی هر بازاریابی می تواند دارای سه هدف دیگر نیز باشد مانند جذب کاربران جدید و با استفاده از محتوا موجب افزایش محبوبیت سایت و برندسازی آن شوند و در حوزه ی کاری خود موجب افزایش ارتباط با افراد مشترک و دیگر وبلاگ نویسان شوند.

انتخاب چه نوع سایت هایی برای قرار دادن پست مهمان بهتر است؟

 برای قرار دادن پست خود باید نهایت دقت و توجه را در انتخاب صحیح سایت میزبان داشته باشیم. کاربران مطالب خود را در کنار تعیین هدف باید به صورت کامل بشناسید. این موضوع را در نظر بگیرید که شما برای بک لینک گرفتن در سایت دیگری پست مهمان نمی گذارید بلکه می توانید با استفاده از تکنیک پست مهمان از سایت های دیگر کاربران حدیدی را نیز جذب کنید. برای همین علت انتخاب سایت میزبان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و باید کاربران آن ها در حوزه ی کاربران هدف شما قرار بگیرند و دارای حداکثر مشترکات کاربری با سایت شما باشند. برای انتخاب سایت میزبان در این تکنیک باید چند نکته را رعایت کنید:

  • حداکثر کاربر مشترک را سایت میزبان با شما داشته باشد:

احتمالا برخی از سایت هایی که در زمینه ی کاری شما هستند از انتشار مطالب و محتواهای سایت شما اجتناب نمایند برای همین علت سایت هایی را به عنوان سایت میزبان برای انتشار پست مهمان انتخاب کنید که در یک زمینه با شما مشترک بوده و دارای کاربران زیادی نیز باشد.

  • سایت میزبان دارای رتبه ی بالاتر و میزان محبوبیت بیشتر از شما باشد:

بهتر است سایتی را که برای تکنیک پست مهمان به عنوان سایت میزبان انتخاب می کنید دارای محبوبیت بالا و کاربران زیادی باشد چون در این صورت کاربرانی که از طریق بک لینک می توانید جذب کنید بیشتر می شود.

  • مراقب اسپم بودن سایت های میزبان باشید:

در هر سایتی که آشنایی ندارید اقدام به لینک گذاری نکنید. گوگل برخی سایت ها را که قوانین آن را نقص کرده اند مورد جریمه قرار می دهد. شما زمانی که در این سایت ها اقدام به استفاده از تکنیک پست مهمان می کنید ممکن است این مسئله که به صورت برعکس نیز عمل گردد و سایت شما هم دچار جریمه شود. مراقب اسپم بودن سایت های میزبان باشید. انتخاب موضوعات پست مهمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تمامی اصول سئو در مطالب آن پست رعایت شوند.

برای مشاهده دیگر مقالات مرتبط با سایت و سئو کلیک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

73 − 67 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن