گوگل

بررسی گوگل تگ منیجر

گوگل تگ منیجر چیست؟

موتور جستجوی گوگل در سال 2012 گوگل تگ منیجر را رونمایی کرد, گوگل هر ابزاری را که معرفی می کند  آن را براساس نیازی در بازار تولید و ایجاد می کند. از ابتدای پیدایش گوگل نیاز به تگ منیجر بوده ولی تا به امروز کسی این ابزار به این اندازه قدرتمندی را نتوانسته با این کارایی بالایی که دارد, ایجاد کند. تگ ها قبل از پیدایش تگ منیجر بی صاحب بودن و برای هر کاری مانند آمارگیری و رصد تعداد کلیک باید اسکریپت نویسی می کردند.

GOOGLE TAG MANAGER

گوگل تگ منیجر به عنوان یک ابزاری می باشد که گوگل جهت مدیریت کردن تمامی تگ هایی که در داخل محتواهای صفحات می باشد  قرار داده است. کسب اطلاعات و جمع آوری رفتار کاربران به عنوان یکی از اصلی ترین برگ برنده برای هر کسب و کاری می باشد چون با جمع آوری این اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن ها می توان اطلاعات مفیدی را در این راستا کسب کرد. گوگل تگ منیجر به عنوان یکی از مفیدترین ابزارها در دنیای مجازی و در این زمینه می باشد.استفاده از این ابزار خیلی راحت بوده و موجب کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایت خودتان می شود.

یکی از مزایای این ابزار قدرتمند این است که شما در کدهای سایت خود نیازی به انجام تغییرات ندارید و همچنین برای کسب اطلاعات مشتریان هم نیازی به این کار نمی باشد. این ابزار به عنوان یک واسط بین تگ ها و سایت شما عمل کرده که شما می توانید با استفاده از این ابزار تعیین نمایید که در چه صفحه ای و چه زمانی تگ شما از سایت لود شده است. در صورت استفاده از این ابزار دیگر برای افزودن کدی به سایت خود نیازی به کمک گرفتن از توسعه دهنده ها نیست و به سادگی می توان یک بار این تگ را در سایت خود قرار داده و هر موقع نیازی به تغییرات داشتید به راحتی این موضوع را مدیریت نمایید.

با استفاده از این تگ می توانید تمامی تگ ها را از یک داشبورد کنترل کنید. گوگل تگ منیجر امکان قرار دادن کدهای تگ در داخل سایت مبدا را می دهد تا موجب ارسال اطلاعات آماری به بخش تجزیه و تحلیل شود. و با استفاده از تجزیه و تحلیل  ها می تواند نقاط قوت و ضعف سایت شما را شناسایی کرده و موجب بهبود آن شود.

مزایای استفاده از گوگل تگ منیجر در چیست؟

اگر قصد کسب اطلاعات مشتریان خود را دارید قطعا نوشتن کد برای این کار بسیار زمان بر می باشد و علاوه بر هزینه های زیاد کار بسیار سخت و دشواری می باشد. چون همه ی وب سایت ها کوچک نمی باشند و در سایت هایی که بسیار بزرگ هستند برای همه ی صفحه های آن نمی توان کد نویسی نمود. با استفاده از گوگل تگ منیجر می توان انجام این کار را تسریع کرده و بهبود ببخشید. از مزایای استفاده از گوگل تگ منیجر به صورت زیر می باشد:

مزایای گوگل تگ منیجر
مزایای گوگل تگ منیجر

 

  • سهولت در استفاده ی آن

استفاده از این روش خیلی راحت بوده و می توان با وارد کردن کدهای تگ منیجر بدون دستکاری در کدهای اصلی سایت اقدام به این کار نمایند.

  • قبل از انتشار آن امکان اصلاح و ویرایش را دارید

به دلیل دارا بودن تگ منیجر به قابلیت پیش نمایش قبل انتشار آن می توانید با استفاده از آن عملکرد کدهای خود را ببیند و مشکلات آن ها را قبل از نمایش حل کنید.

  • آپدیت سایت را خیلی ساده تر کرده است

می توان گفت یکی از اصلی ترین ویژگی های GOOGLE TAG MANAGER این است که اپلیکیشن از سایت شما جدا می باشد و به همین خاطر آپدیت های شما خیلی سریع تر اتفاق می افتد.

  • امکان ذخیره سازی

یکی دیگر از خوبی های این روش همین کار می باشد که آرشیوی از نسخه قبلی را در خود دارد. در صورت بازگشت به حالت قبل می توانید این کار را خیلی سریع انجام دهید.

  • امنیت بالا

به هیچ عنوان تگ هایی که در سایت خود قرار می دهید مشکل امنیتی را برای شما ایجاد نمی کند.

  • رایگان بودن این ابزار

این مزیت موجب کاهش و اتلاف در هزینه و زمان برای شما می شود.

  • تگ های پیش فرض

به صورت پیش فرض برخی از کد های مهم برای تگ کردن در اختیار شما قرار می گیرد.

جهت مشاهده مقالات مربوط به گوگل کلیک کنید.
4/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن