گوگل

گوگل پلاس چیست؟

هرچند گوگل پلاس به عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی به حساب می‌آید ولی می‌توانید با ایجاد صفحه‌ای در آن به هدف‌های بازاریابی جهت کسب کار خود در این فضا بیشتر نزدیک شوید. در سال 2017 شرکت گوگل اعلام کرد که در فهرست نتایج جست و جوی خود قصد دارد محتواهایی که در گوگل پلاس منتشر می‌شود را نشان دهد.

بررسی گوگل پلاس

گوگل پلاس برای بازاریابی حرفه‌ای به عنوان یک ابزار قدرتمند به حساب می‌آید و گوگل پلاس به عنوان مکانی می‌باشد که در آن می‌توانید با دیگران مخصوصا با رقبا یا همکاران خود در ارتباط باشید و با آن‌ها محتواهایتان را به اشتراک بگذارید. به عبارت دیگر گوگل پلاس بزرگترین تلاش و سعی گوگل جهت رقابت با سایر شبکه‌های مجازی می‌باشد که دارای چندین میلیون کاربر هستند. از این ابزار رایگان گوگل می‌توانید به سه روش از آن استفاده نمایید:

  • با فالورهای خود محتواهایتان را به اشتراک بگذارید
  • با استفاده از گوگل پلاس می‌توانید موجب گسترده‌تر شدن شبکه‌های مخاطبین خود شوید
  • با استفاده از این ابزار می‌توانید محتواهایی را به دست بیاورید که موجب تاثیرگذاری در روی کسب و کارتان شود.

به روز بودن محتوا

حتی اگر در گوگل پلاس هیچ کاری را انجام نمی‌دهید زمان خاصی را جهت به روزرسانی و آپدیت محتوا در صفحه‌ی خود مختص کرده که بدون شک این کار را در حال حاضر در صفحات فیسبوک و اینستاگرام خود انجام می‌دهید. در صورت وارد شدن به گوگل پلاس و ایجاد حساب کاربری و اضافه کردن آن به مجموعه ای از صفحات اجتماعی شما هیچ گونه آسیب و صدمه ای به کسب و کار شما نمی زند بلکه ممکن است موجب ارتقا آن نیز شود.

چون استفاده از این ابزار رایگان گوگل ممکن است به دلیل گسترده کردن کسب و کار و ارتقا سایت شما موجب پیشرفت سئو سایت شما نیز شود. با استفاده از این ابزار می‌توانید محتواهایی را که در گوگل به صفحات شما و پست های شما نسبت داده شده است را مشاهده کنید. و به تمامی اطلاعاتی که در مورد جست و جوی داده‌های شما ایجاد شده است دسترسی داشته باشید و به فیلتر ها و معیارها و نتیجه ها نگاهی بیندازید. منظور از این داده‌ها همان پست‌ها و مقاله‌ها و تصاویر می‌باشد. 

از قابلیت‌های گوگل پلاس چیست؟

در حال حاضر اطلاعات دقیق و قابل اعتماد در مورد پیاده‌سازی و درصد اهمیت این سرویس در نتیجه‌های موتور جست و جوی گوگل وجود ندارد. اما به صورت کلی به خصوص برای کسب و کار و مشاغل ایرانی که یک شغل بومی به حساب می‌آید ایجاد صفحات گوگل پلاس جهت توسعه کسب و کار خود توصیه می‌شود. در صورتی که پیاده‌سازی این موضوع صحت داشته باشد تاثیر و اهمیت به سزایی برای صفحات مخصوص کسب و کار می‌تواند داشته باشد. در صورت ایجاد صفحه‌ی گوگل پلاس مخصوص کسب و کار باید جهت مدیریت بهتر و دقیق آن به موارد زیر توجه کافی را داشته باشید:

  • انتشار یک پست در  چند جا

یکی از قابلیت‌ها در این است که این امکان را برای کاربران خود می‌دهد که پست منتشر شده در صفحه‌ی خود را سایت‌های دیگر نیز بتوانند قرار دهند. به این صورت مخاطبین موجود در آن سایت نیز می‌توانند این پست را لایک کرده و حتی کامنت نیز بگذارند. حتی می‌توانند از طریق همان پست وارد گوگل پلاس شده و صفحه‌ی اصلی شما را فالو کنند.

  • رعایت شدن قوانین سئو

در گوگل پلاس نیز قوانین و مقررات سئو در صفحات ایجاد شده اجرا می‌شود مانند اضافه کردن بک لینک به صفحات دیگر دارد. برای افزایش تعداد پست‌ها با انتشار مطالب جذاب موجب به اشتراک گذاشتن آن‌ها توسط مخاطبین خود شوید. برای افزایش دادن اعتبار صفحه خود می‌توانید با اشتراک گذاری پست‌ها معادل با بک لینک‌ها در سایت‌های دیگر اعتبار زیاد برای خود فراهم نمایید. برای افزایش اعتبار خود می‌توانید از اینفلوئنسرهایی که در حوزه شما هستند و از مخاطبین زیادی برخوردار می‌باشند ارتباط برقرار کرده و تبادل کنید به این صورت که شما هم مطالب آن‌ها را به اشتراک بگذارید آن‌ها هم مطالب صفحات شما را به اشتراک بگذارند.

ویژگی های گوگل پلاس برای کسب کار
ویژگی های گوگل پلاس برای کسب کار
3.5/5 - (2 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن