گوگل

Google insights چیست؟

google-insights

Google insights چیست؟

یکی دیگر از ابزارهای مهمی که شرکت گوگل برای بهبود و کمک به عملکرد صفحه های وب موجود و  بهینه سازی سرعت آن ها ایجاد کرده است google insights  است که در سال 2010 برای اولین بار توسط کمپانی گوگل معرفی شده است.  از این ابزار جهت تحلیل قدرت وب سایت می توان استفاده کرد.

Google insights

Google insights به عنوان یک ابزار آنلاین است که شاید از آن استفاده کرده اید و کار با آن راحت و آسان می باشد .
در ابتدا آدرس اینترنتی (URL) را از شما گرفته و بعد از گذشت چندین ثانیه موجب پردازش دو گزارش برای دسکتاپ و موبایل را به شما ارائه می دهد. این گزارش های پردازش شده برای سهولت دسترسی، سرعت بارگذاری صفحات و زمان دسترسی صفحات برای کاربران تاکید ویژه ای دارد.  در صورت وجود نقصی در گزارش آن را اعلام کرده و راه حلی برای شما توضیح می دهد. بعضی از این الزامات که باید به آن ها عمل نمود ساده است ولی بعضی دیگر بسیار زمانبر بوده و نیازمند به علم برنامه نویسی می باشد.

Google insights به صفحات شما نمره ای از 0 تا 100 را می تواند ارائه دهد که به بدترین حالت ممکن نمره 0 و به بهترین صفحه نمره 100 را می دهد. البته این موضوع شایان به ذکر است که گرفتن نمره 100 از این ابزار کار چندان ساده ای نمی باشد و هر سایتی نمی تواند از این ابزار برای صفحات خود نمره صد را بگیرد. در سئو سایت و در رتبه بندی فهرست جستجوی گوگل یکی از مهم ترین و اصلی ترین عوامل سرعت بارگذاری صفحه می باشد.

سرعت بارگذاری صفحات فقط برای گوگل مهم نیست ممکن است زمانی که کاربر به صفحات سایت شما رجوع می کند در صورت پایین بودن سرعت بارگیری صفحات، خسته شده و از سایت شما بیرون بیاید. با وجود چند هزار سایت رقیبی که در موتور جستجوی گوگل موجود است دیگر کاربر زمان اضافی در صفحه های سایتی که به کندی بالا می آیند را ندارند.

دلایل استفاده از این ابزار چیست؟

در سراسر دنیا یکی از مشکلات عمومی وبمستران این است که همه ی آنها بر روی گرفتن رتبه 100 از google insights تمرکز دارند. این کار آن ها و حساسیتی که در روی گرفتن رتبه ی 100 دارند موجب شده تا قسمتی از توصیه ها را نادیده بگیرند.

البته یکی از دلیل های مهم نبودن گرفتن نمره 100 را باید به مکان سرور ربط داد. چون هرچقدر مکان فیزیکی سرور را درست انتخاب کنید در سرعت انتقال اطلاعات نقش اساسی تری دارد. گرفتن نمره 100 از google insights  به عنوان هدف اصلی نمی باشد بلکه عمل کردن به توصیه های گوگل و از همه مهم تر ارتقاء وب سایت برای تشخیص نقاط قوت و ضعف وب سایت می باشد که با استفاده از آن بتوانید آن ها را از بین ببریم.

هرچند گرفتن امتیاز بالا در رتبه بندی serp  تاثیر مستقیمی دارد البته این نکته نیز شایان به ذکر است که در صورت استفاده از این ابزار متوجه خواهید شد که امتیازی که ارائه می شود در ابتدا به نسخه موبایل وب سایت شما مربوط می شود چون حالت پیش فرض و سربرگ اول در google insights مربوط به نسخه موبایل بوده و بعد از به نسخه دسکتاپ مربوط می شود. چون از نظر گوگل به دلیل تعداد زیاد کاربران موبایل از اولویت بالاتری برخوردار کرده است. برای همین خاطر با هیچ موقع نسخه موبایل وب سایتتان را سعی نکنید نادیده بگیرید و همیشه در ارتقاء آن سعی کنید نقش فعالی را داشته باشید. 

انواع داده در صورت استفاده از google insights
انواع داده در صورت استفاده از google insights

field data

یعنی داده های میدانی می باشد که جمع آوری آن ها را گوگل با استفاده از کاربران و نرم افزار گوگل کروم انجام داده است. و موجب جمع آوری داده های کاربران به صورت ناشناس شده است تا موجب ارزیابی تجارب کاربران در 30 روز گذشته از سایت شما باشد.

lab data

یعنی داده های آزمایشگاهی که عملکرد این مورد با فیلد دیتا کاملا متفاوت می باشد و lab data مطابق یک بارگذاری ایجاد و شبیه سازی می شود که بر روی یک وسیله ثابت مانند موبایل ثبت می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن